دوشنبه , مرداد ۲۹ ۱۳۹۷

سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / ۸ ویتامین محلول در آب و منابع تامین آن برای بدن

۸ ویتامین محلول در آب و منابع تامین آن برای بدن

ویتامین های محلول در آب و منابع آن ها

ویتامین های محلول در آب ، برای حفظ سلامتی،  تولید انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند.

بدن اغلب ویتامین های محلول در آب را  نمی تواند برای مدت طولانی ذخیره  کند، در نتیجه روزانه  باید تجدید شوند.

۱ – ویتامین C

مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین C در بیشتر میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات،  توت فرنگی ، فلفل و سیب زمینی یافت می شود.

برای داشتن  سیستم ایمنی سالم وهمچنین  پوستی سالم، بدن نیاز به ویتامین C دارد. کمبود ویتامین C  ، سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن میشود.

۲ -B1 ( تیامین)

نان و غلات در تایلند زیاد است. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

تیامین، به عنوان ویتامین B-1 شناخته شده است،  و در برنج و سایر  نان و غلات غنی شده ، گوشت و ماهی یافت می شود.

تيامين براي تبديل کربوهيدرات به انرژي و متابولیسم بعضي اسيدهاي آمينه مورد نياز است.

۳ – B2 (ریبوفلاوین)

تخم مرغ، پنیر و نان در ریبوفلاوین بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ریبوفلاوین، به عنوان ویتامین B-2 شناخته می شود . در محصولات لبنی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، سبزیجات سبز برگ، آجیل، حبوبات، نان غنی شده و غلات وجود دارد.

ترکیب ریبوفلاوین با سایر ویتامین های B ، برای رشد کلی بدن، تولید گلبول های قرمز و متابولیسم انرژی مورد نیاز است.

۴ – B3 ( نیاسین)

غذاهای غنی از نیاسین. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

نیاسین،  با نام ویتامین B-3، در محصولات لبنی، مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، آجیل، حبوبات و تخم مرغ یافت می شود.

نیاسین برای پوست سالم و تبدیل مواد غذایی به انرژی مورد نیاز است. نیاسین  به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است،.

اما زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شود  سبب عوارضی چون:

سرگیجه یا از حال رفتن، خشکی پوست یا چشم‌ ،  احساس داغی روی پوست، افزایش قند خون، تهوع یا استفراغ، خارش پوست، درد مفاصل و افزایش اوره خون می شود.

۵- B5 (اسید پانتوتنیک)

قارچ و کلم بروکلی در اسید پانتوتنیک بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

اسید پانتوتنیک، با نام ویتامین B-5، در انواع غذاهای متنوع از جمله :  گوشت، تخم مرغ، ماهی و صدف، مرغ، حبوبات، دانه های کامل، محصولات لبنی، سبزیجات cruciferous، آوکادو و قارچ یافت می شود.

اسید پانوتنیک در متابولیسم انرژی، تولید گلبول قرمز و سنتز هورمون ها مورد نیاز است .

۶ – ویتامین B-6 (پیریدوکسین)

ماهی و لوبیا دارای ویتامین B-6 بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین B-6،  به عنوان پیریدوکسین شناخته شده است، در انواع غذاها مانند ماهی، گوشت، لوبیا و حبوبات و بسیاری از سبزیجات یافت می شود.

برای داشتن سیستم عصبی سالم و برای تولید هموگلوبین لازم است.

اغلب به عنوان ضد تهوع مورد استفاده قرار میگیرد.

ویتامین B-6  نیز ، به عنوان مکمل غذایی در دسترس است، اما باید مراقب باشید زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است در دراز مدت سبب مسمومیت با ویتامین B-6 شود.

همچنین نصرف طولانی مدت آن سبب وابستگی میشود.

۷ – فولات( اسید فولیک)

اسفناج و توت فرنگی در فولات زیاد هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

Folate در سبزیجات برگ سبز، پرتقال و توت فرنگی، حبوبات و دانه های کامل یافت می شود.

بدن  برای تولید گلبول های قرمز و سنتز پروتئین ها به فولات نیاز دارد.

اسید فولیک فرم تکمیلی فولات است.

۸ –  ویتامین B-12

گوشت، ماهی و تخم مرغ منابع ویتامین B-12 هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین B-12 در گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود، اما در غذاهای گیاهی موجود نیست، بنابراین وارگان ها ی بدت در معرض خطر کمبود ویتامین B-12 هستند.

ویتامین B-12 برای سیستم عصبی سالم و تولید سلول های خونی مورد نیاز است.

درباره ی ساناز دشتی

کارشناس پرستاری ، مربی بدنسازی و تغذیه

همچنین ببینید

کلسیم در بدنسازی، چرا بدنسازان به کلسیم نیاز دارند ، میزان مورد نیاز بدن به کلسیم ، منابع غیر لبنی کلسیم

چرا بدنسازان  به کلسیم ( Calcium )نیاز دارند؟ کلسیم ( Calcium ) . بدنسازان نسبت …

9 دیدگاه

  1. به بقیه هم پیشنهاد میکنم این سایت رو دنبال کنن

  2. خیلی خوبه که با وبسایت شما آشنا شدم.. مطالب اشتراکی بسیار مفید و کاربردیست

  3. سلام،خسته نباشین واقعا مطالب خوب و جذابی درج میکنین

  4. به بقیه هم پیشنهاد میکنم این سایت رو دنبال کنن

  5. مطالبتون واقعا برای بنده گیرا و جذاب بود مقالات بیشتری در این زمینه قرار بدید تا مطالعه کنیم متشکرم

  6. میگن بدنسازی رو ول کنی چاق میشی درسته ؟

  7. باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان

  8. موضوعات بسيار كاربردي و ريشه اي رو در سايتتون مطرح ميكنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

از بادی پرشیا در این پیام رسان ها حمایت کنید

 

فروشگاه مکمل و تجهیزات ورزشی در پیام رسان بله

تلگرام                                              سروش

 

 

  ایتا     کانال بادی پرشیا در پیام رسان ایتا                                              آی گپ 

دانلود نرم افزار اندروید بادی پرشیا

دسترسی آسان به هزارن مقاله،مجله بدنسازی،موزیک و اخبار روز بدنسازی

دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی در مورد مکمل ها ،ویتامین ها،داروها و هورمون ها

آرشیوی از بهترین و به روز ترین کلیپ های اموزش تمرینات بدنسازی