شنبه , تیر ۲ ۱۳۹۷

سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / ۸ ویتامین محلول در آب و منابع تامین آن برای بدن

۸ ویتامین محلول در آب و منابع تامین آن برای بدن

ویتامین های محلول در آب و منابع آن ها

ویتامین های محلول در آب ، برای حفظ سلامتی،  تولید انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند.

بدن اغلب ویتامین های محلول در آب را  نمی تواند برای مدت طولانی ذخیره  کند، در نتیجه روزانه  باید تجدید شوند.

۱ – ویتامین C

مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین C در بیشتر میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات،  توت فرنگی ، فلفل و سیب زمینی یافت می شود.

برای داشتن  سیستم ایمنی سالم وهمچنین  پوستی سالم، بدن نیاز به ویتامین C دارد. کمبود ویتامین C  ، سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن میشود.

۲ -B1 ( تیامین)

نان و غلات در تایلند زیاد است. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

تیامین، به عنوان ویتامین B-1 شناخته شده است،  و در برنج و سایر  نان و غلات غنی شده ، گوشت و ماهی یافت می شود.

تيامين براي تبديل کربوهيدرات به انرژي و متابولیسم بعضي اسيدهاي آمينه مورد نياز است.

۳ – B2 (ریبوفلاوین)

تخم مرغ، پنیر و نان در ریبوفلاوین بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ریبوفلاوین، به عنوان ویتامین B-2 شناخته می شود . در محصولات لبنی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، سبزیجات سبز برگ، آجیل، حبوبات، نان غنی شده و غلات وجود دارد.

ترکیب ریبوفلاوین با سایر ویتامین های B ، برای رشد کلی بدن، تولید گلبول های قرمز و متابولیسم انرژی مورد نیاز است.

۴ – B3 ( نیاسین)

غذاهای غنی از نیاسین. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

نیاسین،  با نام ویتامین B-3، در محصولات لبنی، مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، آجیل، حبوبات و تخم مرغ یافت می شود.

نیاسین برای پوست سالم و تبدیل مواد غذایی به انرژی مورد نیاز است. نیاسین  به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است،.

اما زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شود  سبب عوارضی چون:

سرگیجه یا از حال رفتن، خشکی پوست یا چشم‌ ،  احساس داغی روی پوست، افزایش قند خون، تهوع یا استفراغ، خارش پوست، درد مفاصل و افزایش اوره خون می شود.

۵- B5 (اسید پانتوتنیک)

قارچ و کلم بروکلی در اسید پانتوتنیک بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

اسید پانتوتنیک، با نام ویتامین B-5، در انواع غذاهای متنوع از جمله :  گوشت، تخم مرغ، ماهی و صدف، مرغ، حبوبات، دانه های کامل، محصولات لبنی، سبزیجات cruciferous، آوکادو و قارچ یافت می شود.

اسید پانوتنیک در متابولیسم انرژی، تولید گلبول قرمز و سنتز هورمون ها مورد نیاز است .

۶ – ویتامین B-6 (پیریدوکسین)

ماهی و لوبیا دارای ویتامین B-6 بالا هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین B-6،  به عنوان پیریدوکسین شناخته شده است، در انواع غذاها مانند ماهی، گوشت، لوبیا و حبوبات و بسیاری از سبزیجات یافت می شود.

برای داشتن سیستم عصبی سالم و برای تولید هموگلوبین لازم است.

اغلب به عنوان ضد تهوع مورد استفاده قرار میگیرد.

ویتامین B-6  نیز ، به عنوان مکمل غذایی در دسترس است، اما باید مراقب باشید زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است در دراز مدت سبب مسمومیت با ویتامین B-6 شود.

همچنین نصرف طولانی مدت آن سبب وابستگی میشود.

۷ – فولات( اسید فولیک)

اسفناج و توت فرنگی در فولات زیاد هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

Folate در سبزیجات برگ سبز، پرتقال و توت فرنگی، حبوبات و دانه های کامل یافت می شود.

بدن  برای تولید گلبول های قرمز و سنتز پروتئین ها به فولات نیاز دارد.

اسید فولیک فرم تکمیلی فولات است.

۸ –  ویتامین B-12

گوشت، ماهی و تخم مرغ منابع ویتامین B-12 هستند. مرکبات در ویتامین C بالا هستند. 8 ویتامین محلول در آب و محل تامین آن برای بدن ، بادی پرشیا ، bodypersia

 

ویتامین B-12 در گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود، اما در غذاهای گیاهی موجود نیست، بنابراین وارگان ها ی بدت در معرض خطر کمبود ویتامین B-12 هستند.

ویتامین B-12 برای سیستم عصبی سالم و تولید سلول های خونی مورد نیاز است.

درباره ی ساناز دشتی

کارشناس پرستاری ، مربی بدنسازی و تغذیه

همچنین ببینید

کدام استروئیدها باعث ریزش مو می شوند؟ چگونه استروئید ها باعث ریزش مو می شوند؟

کدام استروئیدها باعث ریزش مو می شوند؟ چگونه استروئید ها باعث ریزش مو می شوند؟

استروئیدها و ریزش مو بسیاری از پزشکان و متخصصان ریزش مو معتقدند که آلوپسی آندروژنیک …

یک دیدگاه

  1. به بقیه هم پیشنهاد میکنم این سایت رو دنبال کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

از بادی پرشیا در این پیام رسان ها حمایت کنید

 

فروشگاه مکمل و تجهیزات ورزشی در پیام رسان بله

تلگرام                                              سروش

 

 

  ایتا     کانال بادی پرشیا در پیام رسان ایتا                                              آی گپ 

دانلود نرم افزار اندروید بادی پرشیا

دسترسی آسان به هزارن مقاله،مجله بدنسازی،موزیک و اخبار روز بدنسازی

دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی در مورد مکمل ها ،ویتامین ها،داروها و هورمون ها

آرشیوی از بهترین و به روز ترین کلیپ های اموزش تمرینات بدنسازی