سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / چربی سوزی با خوراکی های خوشمزه!

چربی سوزی با خوراکی های خوشمزه!

بازدیدها: 10077

خوراکی های چربی سوز شکم؛

چربی سوزی با خوراکی های خوشمزه!

چربی شکم که در نواحی دور کمر جمع می‌شود، به نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری تبدیل شده است. نه تنها چربی شکم جذابیت را از بدن می‌گیرد، بلکه خطر بالا رفتن فشار خون، دیابت و بیماری‌ چربی کبد را افزایش می‌دهد. بسیاری برای سوزاندن چربی‌های شکم به رژیم‌های غذایی چربی‌سوز روی می‌آورند، اما این کار به تنهایی کارامد نیست. بهترین راه چربی سوزی شکم انتخاب هوشمندانه‌ی مواد غذایی و ورزش منظم است. دانستن اینکه در رژیم غذایی چه باید خورد تنها نیمی از راه است، در کنار آن انجام تمرینات ورزشی متناسب با شرایط جسمانی لازم و ضروری است. مصرف برخی مواد غذایی در واقع به کاهش این چربی‌های سمج کمک می‌کنند و به شما ظاهری متناسب می‌بخشند. در این نوشته قصد داریم خوراکی های چربی سوز شکم برای لاغری شکم را معرفی کنیم.


لبنیات

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ی مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند. لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما چربی‌های اضافی را خواهید سوزاند.

ماهی سالمون

خوردن چربی وقتی که به فکر کاهش وزن و سوزاندن چربی هستید شاید کار اشتباهی به نظر برسد، اما دریافت اسیدهای چرب اُمگا۳ از ماهی‌های چربی مثل سالمون می‌تواند یکی از تجویزهای متخصصان تغذیه باشد. مکانیزم اُمگا۳ در بدن دقیقا مشخص نیست، اما این اسید‌های چرب باعث کاهش چربی بدن می‌شوند. تحقیقات نشان داده است، اسیدهای چرب اّمگا۳ باعث گرسنگی کمتر شما می‌شود و تا دو ساعت بعد از خوردن آن احساس سیری خواهید داشت. خوردن حداقل هفته‌ای ۲ بار ماهی سالمون، سایر ماهی‌های چرب و کنسرو ماهی تن را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از «روی» است که به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. «روی» گردش هورمون لپتین را بالا می‌برد که میزان مصرف انرژی، ذخیره‌ی چربی و اشتها را تنظیم می‌کند و همین موضوع باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود. برای خوردن شکلات تلخ، حتما نوعی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن بسیاری کم باشد.


هندوانه

هندوانه یک چربی سوز شکم است. خواص هندوانه بسیار زیاد است و ۹۱۱ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. وقتی پیش از شروع وعده‌ی غذا هندوانه بخورید، معده‌ی شما بدون ورود کالری به بدن‌تان پر می‌شود.

به علاوه، هندوانه باعث می‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید و با جمع شدن آب در بدن مبارزه می‌کند. هندوانه سرشار از ویتامین‌های B1، B6 و C و پتاسیم و منیزیم و یک ماده‌ی غذایی مناسب برای رژیم کم‌کالری و کم‌چربی است. در تحقیقی در دانشگاه کنتاکی مشخص شد نوشیدن دو لیوان آب هندوانه در روز به مدت ۸ هفته وزن را بدون تغییر توده‌ی عضلانی کاهش می‌دهد.

کرفس

کرفس - خوراکی های چربی سوز شکم

برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کرفس بسیار کم‌کالری و پرفیبر و حاوی کلسیم و ویتامین C است که به کاهش وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای شست‌وشوی سیستم گوارشی خود، نصف لیوان آب کرفس پیش از ناهار یا شام بخورید. همچنین می‌توانید آن را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

خیار

خیار یک میوه‌ی طراوت‌بخش و کم‌کالری و همچنین یک چربی سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارش است.



گوجه‌فرنگی

یک گوجه‌فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری انرژی دارد. گوجه‌فرنگی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی ۹-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک و در نتیجه چربی شکم را کنترل می‌کند. این ترکیب همچنین با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

سیب

سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید،فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه ۳ سیب یا بیشتر می‌خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند.

ترکیبات طبیعی موجود در سیب که به نامپکتین اسید شناخته می‌شوند به کاهش وزن کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولا باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ی ژل مانندی می‌سازد که چربی و کلسترول خوراکی را تسخیر می‌کند.

آناناس

این میوه‌ی استوایی حاوی آنزیم بروملین است که خاصیت ضدالتهاب دارد. این آنزیم پروتئین را می‌سوزاند و به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. در تحقیقی در دانشگاه مریلند مشخص شد خاصیت آنتی‌باکتریال بروملین با باکتری‌های عامل اسهال مبارزه می‌کند و برای درمان اختلالات روده مفید است. بهبود شرایط معده می‌تواند منجر به نفخ کمتر شکم و داشتن کمری لاغر شود. علاوه بر این، آناناس حاوی ویتامین B6 و C، منیزیم، تیامین، مس و فیبر است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارند.

فلفل قرمز

در تحقیقی از ۳۷۴ نفر درباره‌ی مواد غذایی‌ای که بیشتر مصرف می‌کنند سؤال شد. محققان متوجه شدند کسانی که رژیم غذایی آنها بیشتر شامل بتاکاروتن ولیکوپن بود (مواد فیتوشیمیایی که باعث نارنجی شدن هویج می‌شود و به گوجه‌فرنگی و فلفل‌قرمز رنگ می‌دهد) کمر باریک‌تر و چربی شکم کمتری داشتند. از آنجا که بتاکاروتن و لیکوپن آنتی‌اکسیدان‌های توانمندی هستند، از نظر محققان می‌توانند ترکیبات مضری را که باعث ذخیره‌ی چربی می‌شوند از بدن دفع کنند. از طرف دیگر، فلفل سرشار از ویتامین C است که برای چربی سوزی لازم است.

بلغور جو

بلغور جو - خوراکی های چربی سوز شکم

وعده‌ی غذایی شیرین صبحگاهی، معمولا باعث می‌شود بعد از مدتی کوتاه بدن دچار افت قند خون شود. بلغور جو که حاوی فیبر فراوان است، برای ساعت‌ها در بدن باقی می‌ماند و میل به خوردن برای جبران قند خون و گرسنگی را از بین می‌برد. برای شیرین کردن بلغور به جای شکر از میوه‌های شیرینی مثل انواع توت‌ها استفاده کنید.


بادام و سایر آجیل‌ها

به خوردن آجیل روی بیاورید. این مواد با پر نگه داشتن شکم باعث کم‌اشتهایی و در نتیجه لاغری می‌شوند. نتایح یک تحقیق در دانشگاه پوردو نشان داده است، افرادی که آجیل می‌خورند نسبت به کسانی که کیک برنج می‌خورند، مدت بیشتری احساس سیری می‌کنند. با خوردن روزانه ۲۴ بادام، بدون جذب حجم زیادی کالری گرسنگی خود را رفع کنید. از آجیل‌های شور دوری کنید، چون سدیم فراوان این آجیل‌ها فشار خون را بالا می‌برد.

پودر پروتئین

پودر پروتئین دارای آمینواسیدهایی است که باعث چربی‌  سوزی و عضله‌ سازی می‌شود. برای داشتن یک نوشیدنی چربی‌سوز، دو قاشق چای‌خوری پودر پروتئین به اسموتی خود اضافه کنید. بهتر است این اسموتی را با میوه، ماست و شیر کم‌چرب درست کنید، ولی بدانید اضافه کردن پودر پروتئین به شیک‌های شکلاتی آن را به یک غذای سالم تبدیل نمی‌کند.

روغن زیتون

بدن همه‌ی ما به مقداری چربی برای کنترل گرسنگی نیاز دارد. به چربی‌های غیر‌اشباعی مثل روغن کانولا یا روغن زیتون روی بیاورید. آنها به پایین نگه داشتن کلسترول و اشتها کمک می‌کنند. اصلا به طرف روغن سبزیجات هیدروژنه نروید، چرا که این روغن‌ها پر از اسیدهای ترانس ناسالم هستند.

انواع توت‌ها

توت‌ها سرشار از فیبر هستند، تنها یک فنجان تمشک حاوی ۶ گرم فیبر است. در مقابل ژله یک غذای بی‌ارزش محسوب می‌شود و فاقد فیبر و پر از شکر افزوده‌شده است.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی ویتامین B12 است که بدن برای سوزاندن چربی به آن نیاز دارد. محققان دانشگاه ایالتی لوییزیانا دریافته‌اند افرادی که هر روز در وعده‌ی صبحانه تخم‌مرغ می‌خورند، نسبت به افرادی که شیرینی می‌خورند وزن بیشتری کم می‌کنند. اگر کسترول خون‌تان بالاست برای خوردن تخم‌مرغ با پزشک مشورت کنید.

لوبیا و حبوبات

لوبیا کم‌کالری و منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که به کاهش وزن کمک می‌کند. هر هفته یک بار به جای گوشت، لوبیا درست کنید. با این کار، مصرف چربی‌های اشباع را قطع و آن را با فیبر جایگزین خواهید کرد.


ماهی و گوشت بدون چربی

بدن هنگام هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هنگام هضم کربوهیدرات یا چربی می‌سوزاند. یکی از بهترین گوشت‌های بدون چربی، گوشت بوقلمون است، اما برای حذف بیشتر چربی اشباع، ماهی بهترین گزینه است. ماهی‌های تن و سالمون سرشار از اُمگا۳ هستند که مانع از فرایندهای شیمیایی استرس و در نتیجه چاقی شکم می‌شود.

غلات سبوس‌دار

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. غلات سبوس‌دار بخورید، فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می‌دارند. فیبر و مواد مغذی برخی از نان‌های گندم از آن جدا می‌شود. حتما اطمینان حاصل کنید نانی می‌خرید که از گندم سبوس‌دار تهیه شده است.

سبزیجات

اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات شما را به خوردن آن مجاب نمی‌کند، قدرت آن در لاغر کردن شکم حتما متقاعدتان می‌کند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم بروکلی سرشار از فیبر و بسیار کم‌کالری هستند. خوردن سالاد پیش از وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

کره‌ی بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی سرشار از نیاسین است که سیستم هاضمه‌ی بدن را فعال نگه می‌دارد و از نفخ شکم جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید کره‌ی بادام‌زمینی چربی زیادی دارد، پس روزانه بیشتر از دو قاشق غذاخوری ار آن نخورید.

آووکادو

آووکادو - خوراکی های چربی سوز شکم

آووکادو علاوه بر داشتن اسیدهای غیراشباع چندپیوندی، منبع غنی از فیبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در هر آووکادو) است که آن را به یک غذای فوق‌العاده برای جلوگیری از گرسنگی و انباشت چربی تبدیل کرده است. روزانه نصف فنجان آووکادو بخورید.

آیس تی

چای، به‌ویژه چای سبز، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به متابولیسم بدن شتاب می‌دهند. بر اساس نتایج تحقیقی در سوییس، مشخص شد کسانی که چای می‌نوشند نسبت به دیگران، کالری بیشتری می‌سوزانند. اگر هدف شما از صرف چای، چربی‌سوزی ‌است آیس‌ تی‌ِ آماده نخرید، زیرا طی فرایند تهیه‌ی این نوع از چای‌ها مواد مغذی لاغرکننده‌ی آن از بین می‌رود. به جای آن، یک چای کیسه‌ای را برای ۲ دقیقه در آب گرم بگذارید، سپس ۲ حبه یخ در آن بیندازید و آن را بنوشید


پنیر پارمزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

لوبیای سفید

این نوع لوبیاها حاوی فیبر منحصربه‌فردی هستند که در برابر هضم مقاومت می‌کنند. از آنجا که هضم کندتر باعث می‌شود برای فراوری غذا در بدن کالری بیشتری مصرف شود، وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود برای سوزاندن چربی شکم روزانه نصف فنجان لوبیای سفید بخورید.

روغن ماهی

روغن ماهی ساردین و سالمون خواص بسیاری دارد. این ماده‌ی غذاییِ سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ باید در رژیم غذایی گنجانده شود. اگر نمی‌توانید ماهی بخورید، روغن آن مکمل خوبی است. روغن ماهی به چربی‌سوزی و لاغری شکم کمک می‌کند.

سرکه

بر اساس تحقیقی در ژاپن، افراد چاقی که برای ۸ هفته روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه می‌خورند شاهد کاهش چشمگیر چربی بدن، به خصوص چربی شکم، بوده‌اند. یک نظریه این است که اسِتیک اسید موجود در سرکه پروتئین‌هایی تولید می‌کنند که چربی را می‌سوزانند.

 

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 22 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

24 دیدگاه

  1. سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

  2. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

  3. ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید

  4. ممنون از مطالب خوبتون. به سایت کوچک ما هم سر بزنید

  5. A lot of thanks for every one of your efforts on this website. Gloria really loves making time for investigation and it is simple to grasp why. Most people learn all concerning the powerful method you deliver good tips via the web site and as well as encourage contribution from others on that subject then my princess is without a doubt starting to learn a lot. Have fun with the rest of the year. You’re carrying out a really great job.

  6. Thank you for your entire hard work on this site. Gloria loves engaging in internet research and it’s really obvious why. Almost all notice all about the dynamic ways you create precious ideas by means of the web site and inspire participation from website visitors on that situation and our favorite daughter is truly learning a whole lot. Enjoy the remaining portion of the year. Your performing a tremendous job.

  7. I must show appreciation to this writer for rescuing me from this difficulty. Because of looking out throughout the the net and coming across principles which are not pleasant, I was thinking my life was over. Existing minus the approaches to the difficulties you have sorted out all through your entire blog post is a crucial case, and those that might have negatively affected my entire career if I hadn’t discovered your web site. Your personal mastery and kindness in playing with all the stuff was excellent. I’m not sure what I would have done if I had not come upon such a solution like this. I am able to at this moment look forward to my future. Thank you very much for the specialized and results-oriented guide. I will not hesitate to endorse the sites to anybody who desires guidelines about this subject.

  8. Thank you a lot for giving everyone such a breathtaking possiblity to read in detail from this web site. It is always very ideal and stuffed with fun for me and my office mates to search your website minimum thrice in a week to read through the fresh things you have. And lastly, I’m also certainly satisfied with all the stunning thoughts served by you. Some 4 facts in this post are honestly the simplest I have ever had.

  9. I have to express appreciation to this writer for rescuing me from such a trouble. After looking out through the the net and getting ways that were not powerful, I figured my life was done. Existing without the approaches to the issues you’ve fixed by way of your main review is a critical case, and the kind that would have adversely damaged my career if I had not encountered your site. Your knowledge and kindness in handling all the details was vital. I’m not sure what I would have done if I hadn’t come across such a subject like this. It’s possible to now look forward to my future. Thank you so much for your expert and effective help. I will not think twice to refer your web blog to anyone who would need direction on this area.

  10. I simply desired to thank you very much again. I am not sure the things that I could possibly have accomplished without the creative ideas contributed by you over such a theme. This was a real depressing dilemma in my position, however , spending time with a expert avenue you treated that forced me to leap with fulfillment. I will be happier for this support and expect you really know what an amazing job that you’re providing teaching some other people thru your blog post. I know that you have never met all of us.

  11. Thanks for each of your efforts on this web site. Kim takes pleasure in participating in investigations and it’s really simple to grasp why. I notice all of the powerful way you present great guidelines via this website and as well increase participation from website visitors on the concept then my child is being taught a whole lot. Take pleasure in the remaining portion of the new year. Your doing a brilliant job.

  12. I intended to send you this very small word to give thanks once again for the stunning basics you’ve contributed at this time. It has been certainly remarkably open-handed with you to give unhampered just what most of us could have made available for an ebook to make some profit on their own, especially considering that you could have done it if you ever wanted. The tactics additionally acted like the easy way to comprehend some people have a similar passion much like mine to grasp great deal more concerning this condition. I know there are a lot more fun moments up front for individuals that read your blog.

  13. I want to show thanks to the writer just for bailing me out of this type of issue. Right after looking throughout the internet and seeing ways which were not productive, I figured my life was gone. Existing without the presence of approaches to the issues you’ve fixed through your write-up is a critical case, as well as those that might have negatively damaged my entire career if I had not noticed the blog. Your main skills and kindness in touching a lot of things was priceless. I don’t know what I would’ve done if I had not come across such a thing like this. I am able to now look ahead to my future. Thank you so much for the high quality and result oriented guide. I won’t think twice to refer your blog post to any person who desires support about this matter.

  14. I’m commenting to let you know of the helpful experience my cousin’s child experienced viewing your web site. She came to understand lots of things, not to mention how it is like to have an ideal coaching mindset to make other individuals without hassle grasp selected complex subject areas. You actually exceeded her desires. Many thanks for producing such great, trustworthy, educational not to mention fun thoughts on this topic to Gloria.

  15. I needed to compose you that little bit of remark to help say thank you yet again for the superb basics you’ve contributed in this case. It was certainly surprisingly generous of you to give extensively what a number of us would’ve sold as an ebook to earn some money on their own, and in particular considering that you could possibly have tried it if you ever decided. These principles additionally acted to become a great way to comprehend other people online have the identical desire much like my personal own to find out more with regard to this matter. I’m certain there are millions of more pleasurable instances in the future for individuals who looked over your blog post.

  16. My husband and i have been so happy when Edward could finish up his web research through your precious recommendations he grabbed using your web site. It is now and again perplexing just to be giving freely tips which often people today might have been making money from. Therefore we already know we have got the website owner to thank for this. The illustrations you’ve made, the straightforward site navigation, the relationships you can assist to engender – it’s got most exceptional, and it’s really making our son in addition to us reckon that the subject is thrilling, and that’s truly important. Thank you for the whole lot!

  17. I would like to voice my affection for your generosity in support of folks who really need help with the issue. Your personal commitment to getting the solution all-around had been unbelievably important and have always empowered men and women just like me to arrive at their desired goals. This interesting tips and hints signifies a lot a person like me and additionally to my office workers. Thanks a lot; from each one of us.

  18. I as well as my friends were actually checking the best thoughts on your site and so immediately got an awful suspicion I had not thanked the web blog owner for those techniques. The ladies ended up totally stimulated to learn all of them and already have absolutely been tapping into these things. Many thanks for indeed being really helpful as well as for deciding on such helpful resources most people are really desirous to be aware of. My personal sincere apologies for not expressing gratitude to you sooner.

  19. سپاس از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قراردادید

  20. مقالات و مطالب مفیدی به اشتراک میزارید همیشه وبسایت شمارا دنبال میکنم

  21. There is certainly a lot to know about this issue.

    I like all of the points you made.

  22. ممنونم بابت مطالب و راهنمایی های مفیدی که تو سایت قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *