سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / پرس سینه با دستگاه پرس پا

پرس سینه با دستگاه پرس پا

بازدیدها: 32

پرس سینه با دستگاه پرس پا

عضله سینه از عضلات بزرگ بدن محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که هنگام انجام تمرینات سینه، عضله سرشانه و پشت بازو نیز تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند، لذا تمرین دادن این عضلات قبل از تمرینات سینه امری غلط است. از مهمترین و معروفترین حرکت برای افزایش حجم این عضله پرس سینه هالتر است.
تمرین با دستگاه ثبات و ایمنی بهتری را نسبت به پرس سینه با هالتر رایج ایجاد می‌کند. این حرکت بهترین حرکت برای مبتدیان است که باعت ایجاد فشار مناسب روی عضلات سینه، قسمت جلویی و میانی دلتوئید (عضلات سرشانه) و عضلات سه سر بازویی (پشت بازو) می‌شود.
انواع مختلفی از دستگاه پرس سینه وجود دارد که در دو حالت وزنه آزاد (سنگی) و سیم‌کش طراحی شده است. استفاده از هر دو مدل دستگاه مرسوم و متدوال هست. اما مزیت استفاده از مدل وزنه آزاد آن این است که می‌توان هر عضله سینه را به صورت جداگانه تمرین داد. همچنین این دستگاه در حالت نشسته و خوابیده نیز وجود دارد که حالت نشسته آن متداول‌تر است. با وجود طراحی‌های مختلف و ابعاد گوناگون، استفاده از این دستگاه نسبتا آسان بوده و با یک جلسه تمرین می‌توانید تسلط و مهارت کافی در استفاده از آن بدست آورید.

با این وجود در بسیاری از باشگاه ها به خاطر کمبود فضا یا مشکلات مالی به ندرت این دستگاه ها دیده میشوند در کلیپ زیر یک تمرین ابتکاری با دستگاه پرس پا را برای شما به نمایش می گذاریم

 

(Visited 19 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *