لپتین ، هورمونهای چربی سوز، شامل: هورمون رشد، ترشحات تیموس و تیروئید و هورمونهای ادرنالین و برخی پپتید ها میباشد، ولی در این بحث، میخواهیم از یک هورمون پپتیدی که شامل ۱۶۷امینو اسید است و از خود بافت چربی ترشح میشود ، صحبت کنیم.

نام این هورمون، لپتین است. این هورمون از بافت چربی به خون ترشح شده و به گیرنده های مغز رسیده و موجب کاهش اشتها میشود و برخی از ترشحات هیپوتالاموس را مهار میکند، لپتین سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک میکند و موجب افزایش فشار خون، کالری سوزی بیشترو افزایش ضربان قلب و در نتیجه چربی سوزی میگردد و درنهایت به بدن اعلام میکند که ذخیره چربی کافیست .

لپتین موجب افزایش دمای بدن شده و کاهش جذب چربی را موجب میشود. زینک و چای سبز ، موجب افزایش ترشح لپتین میشود.

در این سیستم، التهاب سلولی نیز نقش مهمی ایفا میکند، بطوریکه التهاب سلولی موجب میشود تا سلولهای چربی، نسبت به لپتین مقاوم شوند، در عوض، مصرف کارتنوئیدها، اومگا سه، فلاونوئیدها موجب افزایش حساسیت سلولی به لپتین میگردد.

مواد غذائی دیگر که بروی اثر بخشی این هورمون موثر هستند عبارتند از : روغن زیتون، هویج، تخم کتان .

 

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

چربی سوز، چربی سوز ارزان، مکمل چربیسوز، چگونه چربیسوزی کنیم، برنامه تمرینی، برنامه بدن سازی، مکمل، مکمل ارزان،  ایروبیک، هوازی، تمرین در خانه، برنامه تمرینی بانوان، چربیسوزی بانوان، چربیسوزی پهلو، آب کردن شکم، افتادگی سینه، بادی پرشیا، body persia, باشگاه مجازی،