سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / دوره استروئید / چگونگی پاک کردن، از بین بردن، جوش ها، آکنه ناشی از دوره استروئید

چگونگی پاک کردن، از بین بردن، جوش ها، آکنه ناشی از دوره استروئید

بازدیدها: 1806

چگونگی پاک کردن، از بین بردن، جوش ها، ناشی از دوره استروئید

آکنه یکی از عوارض جانبی استروئیدی است.جوش ناشی از استفاده از استروئید ها است زیرا غدد سباسه روی پوست ترشح بیشتری را به دلیل افزایش سطح اندروژن در بدن از استروئید ها ترشح می کنند. آکنه  در مصرف کنندگان استروئید بیشتر در پشت، شانه ها و صورت دیده می شود. در حال  نیز باعث افزایش بیشتر بدن و افزایش سطح چربی در پوست می شود. جوش  از استروئید ها با آکنه طبیعی اتفاق نمی افتد. با این حال، در مورد مصرف کنندگان استروئید، آکنه ممکن است شدیدتر باشد.

مرحله ۱

پاک کردن بدن خود را با شستن پوست حداقل یک تا دو بار در روز با پاک کننده مانند صابون تمیز کنید. شستشو پوست چند بار در روز کمک خواهد کرد که هر چربی بر روی پوست قبل از مسدود کردن منافذ خود را.

گام ۲

از محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی روی پوست خود استفاده کنید که حاوی روغن اضافی نیستند. به دنبال محصولاتی هستند که بر اساس آب و غیر کمدوژنیک هستند. استفاده روزانه از جمله محصولات مراقبت از پوست باید به بهبود هر گونه عوارض و جلوگیری از آکنه در آینده.

مرحله ۳

با پزشک خود در مورد استفاده از رتینوئید برای درمان جوش خود صحبت کنید. آنها معمولا قبل از رفتن به رختخواب در شب، به ناحیه جوش اعمال می شوند. رتینوئید ها از ویتامین A می آیند و منافذ خود را از بین می برند و از التهاب ناشی از آکنه جلوگیری می کنند.

مرحله ۴

خوردن یک رژیم غذایی کم گلیسمی که حاوی مقادیر کم قند باشد، برای کمک به کاهش سطح قند خون شما  است. این کمک خواهد کرد که  از جوش جدید جلوگیری رخ دهد همچنین در نظر گرفتن یک مکمل روی از ۳۰ میلی گرم دو بار در روز برای کمک به کاهش اثرات جوش در نظر بگیرید.

مرحله ۵

با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرید تا از آنتی بیوتیک های خوراکی برای موارد متوسط ​​تا شدیدجوش صحبت کنید. آنتی بیوتیک ها بدن شما را برای کشتن باکتری زیر پوست  و کاهش التهاب جوش کمک خواهد کرد.

(Visited 1,319 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

یک دیدگاه

  1. ممنون از مقاله مفیدتون، من به خاطر مشکلی که دارم از قرص های استروئیدی استفاده میکنم و این باعث میشه که جوش بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *