چهارشنبه , آبان ۳۰ ۱۳۹۷

سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / ویتامین ها و مواد معدنی / نقش مکمل روی در بدنسازی ، Zinc ، عملکرد های روی در بدن ، نقش روی در افزایش تستسترون

نقش مکمل روی در بدنسازی ، Zinc ، عملکرد های روی در بدن ، نقش روی در افزایش تستسترون

آیا مکمل روی ( Zinc ) در ساخت عضله موثر است؟

نقش مکمل روی در بدنسازی ،عملکرد های روی در بدن ، نقش روی در افزایش تستسترون

روی ( Zinc ) یک ماده معدنی است که در بسیاری از مواد غذایی موجود است و نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کند.

روی به عملکرد طبیعی سلول کمک می کند و در روند رشد عضله مفید است.

 اگر کمبود ( Zinc ) دارید، با مصرف مکمل حاوی روی ، می توانید سطح مواد مغذی بدن را متعادل کنید و توانایی کلی بدن را ، برای ساخت عضله به همراه یک برنامه تمرین مقاومتی بهبود بخشید.

عملکرد های روی در بدن

طی تحقیقات  یک محقق  در موسسه لینوس پالینگ در دانشگاه ایالت اورگان،  روی دارای سه نقش اصلی در بدن است که هرکدام برای رشد و تکامل عضلات بسیار مهم هستند:

✔روی باعث افزایش سرعت واکنش های شیمیایی سازنده ارگان های بدن

✔تثبیت ساختارهای پروتئینی

 ✔تنظیم سطح هورمون در بدن

این عملکردها  کمک می کنند تا فرایند سنتز پروتئین عضلانی  پس از تمرین  ، با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

نقش روی در حفاظت سلولی

حفظ عضلات فعلی ، برای ساختن عضلات جدید ضروری است. روی به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن ،از تجزیه سلول ها به علت رادیکال های آزاد جلوگیری میکند.

روی با خنثی سازی اثرات رادیکال های آزاد، باعث کندی روند پیری و از دست رفتن عضلات می شود.

 علاوه بر این، روی ( Zinc ) به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کند تا بر اثر بیماری عضلات کمتری  از دست بروند.

نقش روی در رشد در کودکان

روی ( Zinc ) ممکن است نقش مهمی در رشد کودکان داشته باشد. در سال ۲۰۰۷ “مجله تغذیه بریتانیا” یک مطالعه انجام داد که رابطه بین سطح روی موجود در بدن و میزان رشد کودکان ۶ تا ۱۳ ساله را در شمال شرقی تایلند بررسی می کرد. محققان دریافتند که کودکانی که روی کمتری در تغذیه خود داشتند ، سطح پایین تری از روی  در بدن آنهاست.

 کمبود ( Zinc )   در کودکان فقیر به دلیل کمبود کیفیت تغذیه بیشتر احتمال دارد. در این موارد، مکمل روی می تواند رشد عضله و رشد جسنی را بهبود بخشد.

نیاز به روی

اگرچه روی یک ماده معدنی مهم برای رشد عضلانی است، اما مکمل همیشه ضروری نیست.

مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان از ۸ تا ۱۳ میکروگرم می باشد.

 انجمن تغذیه آمریکا به ورزشکاران توصیه می کند که از مکمل های روی برای رشد ماهیچه ها استفاده کنند، زیرا اغلب آنها حاوی بیش از ۴۰ میکروگرم است که سطح بالای جذب مواد معدنی است.

 مصرف بیش از حد روی باعث کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و جذب سایر مواد مغذی ضروری مانند مس و آهن می شود.

در تغذیه از تمام مواد غذایی مانند غذاهای دریایی، گوشت قرمز و مرغ استفاده کنید.

 قبل از شروع چنین برنامه ای، از پزشک خود بپرسید که آیا شما می توانید یک مکمل روی مصرف کنید یا خیر.

روی، به نظر من، مهمترین ماده معدنی برای مردان، به ویژه مردان فعال است که وزن آنها را افزایش می دهد.رژیم غذایی غنی روی و مکمل روی ،در بالا بردن سطح تستوسترون و کمک به مردان برای بهبود ترکیبات بدنی بسیار موثر است.

 

سیترات روی، پیولینت روی و مونومیتیون روی (اپتیک روی) همه مکمل های حاوی روی هستند و برای  افزایش سطح تستوسترون  مردان، جهت افزایش انرژی و درمان مشکلات جنسی  مناسب هستند.

روی یکی از مواد های معدنی است که کمبود آن در کشورهای غربی بیشتر است .

کمبود روی در بدن موجب کاهش میل جنسی می شود،  سبب افزایش وزن می شود و سبب آسیب به سطوح انرژی می شود.

  • روی یک ماده معدنی برای افزایش سطح تستوسترون است.
  • مکمل روی به طور قابل توجهی حساسیت انسولین و پیشگیری از دیابت را بهبود می بخشد.
  • روی مردان را در مقابل مشکلات پروستات محافظت می کند.
  • روی یک مهار کننده آروماتاز ​​قوی است و ضد استروژن است.
  • روی در سیستم ایمنی نقش  بسیار مهمی دارد و  کمک می کند تا سخت تر از قبل تمرین کنید.
  • روی مانع از مس در بدن می شود که موجب افزایش سطح انرژی و فرایندهای تفکر واضح می شود.

روی باعث بهبود مشکلات جنسی می شود، حجم اسپرم را افزایش می دهد و به طور کلی باعث افزایش میل جنسی می شود!

روی و افزاش سطح تستوسترون

کمبود روی در سراسر جهان بسیار گسترده است .حتی کمبود روی با سرعت آهسته نیز ، باعث کاهش غلظت سرمی تستوسترون می شود.

رژیم غذایی که کمبود روی دارد، غده هیپوفیز را که وظیفه آن تحریک  هورمون های تحریک کننده لوتئینیزه و فولیکول برا ی  تولید تستوسترون در ناحیه بیضه ها می باشد را متوقف می کند.

طی مطالعه ای در جوندگان مشخص شد:

رژیم غذایی که میزان روی کافی ندارد، تعداد  گیرنده های آندروژنی را در ۴۰ درصد کاهش می دهد و گیرنده استروژن را۶۰ درصد افزایش می دهد!

کمبود روی کم باعث کاهش تعداد سایت های اتصال دهنده ی آندروژن و تستوسترون ناخواسته در جریان خون می شود و سپس در کبد به استروژن تبدیل می شود. در همان زمان تعداد گیرنده های استروژن افزایش می یابد. این خبر بسیار بد است!

مردانی که به طور منظم رابطه جنسی دارند

نوشیدنی های زیادی مصرف میکنند

افرادی که وزن آنها در حال افزایش است

در معرض خطر کم کمبود روی هستند . این افراد باید مطمئن شوند که هر روز غذاهای غنی از روی می خورند و مکمل های این مواد معدنی را مصرف می کنند.

 

🔰روی ،مبارزه استروژن بیش از حد!

 

روی یک مهار کننده آروماتاز ​​قوی است که به میزان قابل توجهی، تبدیل  تستوسترون به استروژن در بدن را کاهش می دهد.

هنگامی که سطح روی به میزان کافی نباشد، آروماتاز شروع به تجربه تستوسترون میکند و نتیجه ان سبب :

❎کاهش میل جنسی

❎کاهش توده عضلانی

❎کاهش سطح انرژی

❎ افزایش چربی بدن (همراه با مشکلات دیگر) میشود.

 استروژن بیش از حد در بدن مردان، اغلب سبب مسائل جزئی مانند :

نفخ شکم و رشد چربی در اطراف نوک سینه  میشود. این مشکلات را می توان با مصرف روی بیشتر از بین برد.

آخرین تحقیقات نشان می دهد که استروژن بیش از حد در بدن مردان ،به علت مشکلات پروستات است، و ارتباطی به شکل تستوسترون دی هیدروتستوسترون (DHT) ندارد.

علیرغم ادعایی که می گویند DHT باعث مشکلات پروستات می شود، این هورمون ممکن است برای پروستات مفید باشد زیرا آنتاگونیست قوی استروژن است.

یکی از بهترین روشهای پیشگیری از پروستات در مردان استفاده از رژیم غذایی عنی از روی است.با این کارسطح استروژن در بدن حفظ میشود.

 

عوارض کمبود روی در بدن:

 

  • نقص در دستگاه ایمنی
  •  ابتلا به عفونت های مکرر
  •  ایجاد زخم های پوستی
  • مشکلات  چشمی  و مشکل دید در تاریکی ،شبکوری
  • طولانی شدن مدت بهبود زخم
  • ریزش مو، اختلالات رشد ناخن‌ها
  • پوسیدگی دندان‌
  • اختلالات باروری (تعداد اسپرم) ، کاهش میل جنسی
  • اسیدوز خفیف در خون
  • کندی رشد بچه‌ها
  • خشکی پوست واگزما
  • اختلالات حس های بویایی، بینایی و چشایی ( (تغيير درک طعم شوري، شيريني، تلخي)
  • عدم تمرکز حواس
  • زخم های معده
  • اختلال جذب ویتامین A در بدن
  • ایجاد لکه های سفید رنگ روی ناخن
  • ایجاد یک لایه روی زبان
  • شوره سر
  • لایه لایه شدن ناخن
  • سوء هاضمه
  • ایجاد بثورات پوستی
  • ایجاد آکنه جوش
  • بروز حساسیت
  • کاهش عملکرد مغز
  • اختلال عصبی
  • خستگی مزمن
  • اختلالات خود ایمنی
  • استرس
  • اسهال
  • کاهش وزن

منابع

درباره ی ساناز دشتی

کارشناس پرستاری ، مربی بدنسازی و تغذیه

همچنین ببینید

منیزیوم در بدنسازی ، منابع منیزیم ، نقش منیزیوم در تولید انرژی

منیزیوم در بدنسازی ، منابع طبیعی منیزیم ، علایم کمبود منیزیم

 منیزیم در بدنسازی و بهبود کیفیت تمرین 🔰منیزیم چیست؟ magnesium یک ماده معدنی ضروری است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفت =

از بادی پرشیا در این پیام رسان ها حمایت کنید

 

فروشگاه مکمل و تجهیزات ورزشی در پیام رسان بله

تلگرام                                              سروش

 

 

  ایتا     کانال بادی پرشیا در پیام رسان ایتا                                              آی گپ 

دانلود نرم افزار اندروید بادی پرشیا

دسترسی آسان به هزارن مقاله،مجله بدنسازی،موزیک و اخبار روز بدنسازی

دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی در مورد مکمل ها ،ویتامین ها،داروها و هورمون ها

آرشیوی از بهترین و به روز ترین کلیپ های اموزش تمرینات بدنسازی