سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / هورمون ها / عوارض جانبی استروئید ترنبلون

عوارض جانبی استروئید ترنبلون

بازدیدها: 3822

 

عوارض جانبی استروئید ترن

 ترنبلون یک داروی تقویت کننده است که در سال ۱۹۶۳ اختراع شده است،  این دارو ی دامپزشکی باعث افزایش میزان عضلات و اشتها  در حیوانات می شود. ورزشکاران مانند بدنسازان  از استروئید های ترن استفاده می کنند تا بدن خود را ارتقاء بدهند و قدرت خود را بهبود ببخشند.این دارو سیستم طبیعی بدن را  همانند تستوسترون  که مسئول توسعه و رشد است تغییر می دهد . Trenbolone بطور قابل توجهی قوی تر از تستوسترون است و  واکنشهای طولانی مدت و اثرات طولانی مدتی دارد.

آسیب ژنتیکی

طی گزارش ۲۰۰۷ که در مجله “پیشرفت های زیست محیطی محیط زیست” اثرات استروئید ترنبلون را بر روی لنفوسیت های انسانی یا گلبول های سفید آزمایش کردمورد بررسی قرار گرفته است . این سلولها، که در یک لامپ ازمایش  ذخیره میشوند، به ندرت غیر طبیعی هستند. با این حال، اضافه کردن ترنبولون باعث افزایش قابل توجهی در تعداد سلول های غیر طبیعی شد. این افزایش نشان دهنده تغییر در ساختار کروموزومی است. بیشتر سلول هایی که چنین تغییری را تجربه می کنند، از بین می روند. با این حال سلولهای زنده مانده می توانند تغییرات ژنتیکی در میزبان و فرزندان ایجاد کنند.

تغییر فیزیکی

مطالعه ۲۰۰۷ توسط HK Hotchkiss ارائه شده در مجله “Toxicology Letters” به بررسی اثر ترنبولون در موش های صحرایی ماده پرداخت. جنین هایی که قبل از زایمان در معرض استروئید ترن  قرار گرفتند دچار دفرمینی اندام جنسی شدند و همچنین رسیدن به سن بلوغ  در آنها به تاخییر افتاد، Trenbolone باعث تغییرات فیزیکی مشابه در موشهای نر میشود . گزارش ۲۰۰۲ در “علوم سم شناسی” نشان داد که استروئید ترن،  ترشح غده فوق کلیه را کاهش می دهد. این مطالعه نشان داد که  استفاده ترنبولون تزریقی  از نوع  خوراکی  آن به مراتب موثرتر است.

تغییر شیمیایی

آزمایش ۱۹۹۹ در “مجله علوم حیوانات” مقدار  چربی گوشت  را ارزیابی کرد. لیپید ها شامل مواد شیمیایی طبیعی مانند چربی ها، ویتامین ها و استرول ها هستند. کلسترول به علت نقش بالقوه آن در بیماری های قلبی، اهمیت خاصی در میان چربی ها دارد .  Trenbolone اغلب به صورت محرکی برای افزایش رشد به کار گرفته میشود. این پروتئین ها، متاسفانه، باعث افزایش کلسترول موجود در استیک می شوند. افرادمی توانند افزودنی های استروئیدی را به طور مستقیم از استیک نیز جذب کنند. “مجله علوم حیوانات”. & rdquo؛

تغییر رفتار

دو گزارش که توسط “برنامه بین المللی ایمنی شیمیایی” شرح داده شده   تغییرات در رفتار ناشی از استروئید ترن را مشاهده کرد. موشهای نر و ماده متابولیت های فعال ترنبولون: ۱۷-آلفا ترنبولون یا ۱۷-بتا ترنبولون را دریافت کردند. موش های نربالغ، تغییرات رفتاری ناشی از دارزورا نشان دادند. این موش ها اغلب اشتهای غیر قابل کنترل دارند و  به طورمکرر غذا می خورند.

سرکوب ایمنی

تحقیقات سال ۲۰۰۷ در مجله سم شناسی و سلامت محیطی اثرات استروئید ترن را بر روی سیستم ایمنی بررسی کرد. موش های نر  ترنبولون  وتستوسترون و نمک را دریافت کردند. وتحت آزمایشی با عنوان تست حساسیت به نوع تاخیری اندازه گیری شدت ایمنی بدن قرار گرفتند .برای این آزمایش، آلرژن بالقوه زیر پوست قرار دارد و ظهور بثورات در ظرف ۷۲ ساعت نشان دهنده واکنش مثبت است که واکنش مثبت نشان دهنده ایمنی طبیعی است. موش هایی که دارای استروئید ترن بودند، بثورات کمتری نسبت به کسانی که تستوسترون یا نمک دریافت کرده بودند، داشتند.

REFERENCES & RESOURCES

(Visited 767 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *