دوشنبه , مرداد ۲۹ ۱۳۹۷

سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / سبزیجات مفید برای بهبود عملکرد کبد

سبزیجات مفید برای بهبود عملکرد کبد

سبزیجات مفید برای کبد بدنسازی بادی پرشیا

سبزیجات مفید برای بهبود عملکرد کبد

کبد  بزرگترین ارگان حیاتی بدن است.  مواد مغذی ،مواد غذایی رابه فرم ی تبدیل می کند که بدن بتواند از صفرا استفاده کند و تولیدات زاید را به روده ها منتقل کند. کبد  به هضم چربی کمک می کند و کربوهیدرات ها را به صورت گلیکوژن ذخیره می کند. این ارگان زمانی که در معرض غذاهای ناسالم و آلودگی های محیط زیست قرار می گیرد، تحت تأثیر قرار گرفته و نمی تواند به طور موثر کار کند. برای داشتن کبد سالم،باید  غذاهایی  خوردکه عملکرد کبد را تحریک بهبود ببخشند.

آرتیشو یا کنگر فرنگی

کبد  صفرا  تولید می کند، که به حمل و نقل سموم، از جمله کلسترول، به کولون کمک می کند تا از بین برود. کلسترول بالا  یکی از علل بیماری قلبی است. صفرا  باعث تحریک حرکت ریتمیک روده شما می شود، بنابراین مانع تجمع سموم می شود. آرتیشو حاوی سینرین است که باعث تولید صفرا می شود. سیلیمارین، یک فلاونوئید است که امکان واکنش را در خارج از کبد فراهم می آورد، بنابراین ازکبد محافظت می کند. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان ها یی هستند که به سبزی ها  رنگ های متمایز می دهند.

 سبزیجات سبز برگ

سبزیجات سبز برگ ،از کبد محافظت می کنند، سیزیجات سبز این کار را با خنثی کردن فلزات، مواد شیمیایی و آفت کش ها از مواد غذایی و محیط زیست انجام می دهند( طبق نوشته ادوارد F. Group III، DC، یک متخصص تغذیه بالینی، در وب سایت مرکز بهبود شفا ).  با اضافه کردن رژیم های غذایی به  اسفناج، سبزیجات خردل و چیچوری، می توان جریان صفراوی را افزایش داد، که مواد زائداز بدن دفع می کند.  میتوان آنها را خام، پخته شدهدر آب خورد، یا آنها را در یک صبحانه سالم یا میان وعده اضافه کرد.

 ازچغندر غافل نشوید

چغندر حاوی فلاونوئید بتالین است که سلامت کبد را پشتیبانی می کند. بتالین به  تغییرسموم کبد کمک می کند تا بدنرا در مقابل آن ها حفظ کرد.

زمانی که بدن توسط کبد از مواد شیمیایی و سموم پاک می شود، قادر به تراز تعادل هورمون ها، کلسترول و سطح انرژی است( طبق گفته جولی دنیلوک، پرستار ثبت شده Holistic).

چغندر خام را  می توان به سالاد اضافه کرد،یابا آب بپزید ویا طبخ کنید و با پاستا یا برنج قهوه ای مخلوط کنید.

بروکلی بیشتری بخورید

سبزیجات کریستالی که شامل بروکلی، گل کلم وانواع کلم ها ست، میزان گلوکزینال را در بدن افزایش می دهد. گلوکوزینولات یک ترکیب ارگانیک است که باعث افزایش تولید آنزیم ها در کبد  می شود که به نوبه خود به سلامت گوارش کمک می کند و  سموم بدن رادفع می کند.

سرکار خانم ساناز دشتی

منابع

A close-up of freshly picked artichokes.

What Vegetables Are Good for Liver Function?

Your liver is the largest solid organ in your body. It converts nutrients from foods into forms your body can use and produces bile, which sends waste products to your intestines. Your liver also helps digest fat and stores carbohydrates as glycogen. This organ can become stressed when it’s exposed to unhealthy foods or environmental pollutants and is unable to work as efficiently. For a healthy liver, eat foods that stimulate liver functioning.

Indulge in Artichoke Leaves

Your liver produces bile, which helps transport toxins, including cholesterol, to your colon for removal. High cholesterol is a risk factor to heart disease. Bile also stimulates the rhythmic movement of your intestines, thereby preventing an accumulation of toxins. Artichokes contain cynarin, which promotes the production of bile. They also boast silymarin, a flavonoid that enables reactions to occur outside your liver, thereby protecting it. Flavonoids are antioxidants that give vegetables their distinct hues,

Eat Your Leafy Greens

Leafy green vegetables protect your liver, reports Edward F. Group III, DC, a certified clinical nutritionist, on the Global Healing Center website. They do this by neutralizing metals, chemicals and pesticides from foods and the environment. By adding arugula, spinach, mustard greens and chicory to your diet, you can also increase bile flow, which rids your body of waste products. Eat them raw, cooked or juiced, or add them to any smoothie recipe for a healthy breakfast or snack.

You Can’t Beat Beets

Beets contain the flavonoid betalain, which supports overall liver health. Betalain helps your liver modify toxins so your body can dispose of them. According to Registered Holistic Nurse Julie Daniluk, your body is more capable of balancing hormones, cholesterol and energy levels when your liver is cleared of chemicals and toxins. Add raw beets to salad, juice them or cook them and mix them in with pasta or brown rice.

Have More Broccoli

Cruciferous vegetables, which include broccoli, cauliflower and Brussels sprouts, boost the amount of glucosinalate in your body. Glucosinolate is an organic compound that increases the manufacture of enzymes in your liver that in turn support digestive health and help rid your body of toxins. Likewise, cabbage and kimchi activate two enzymes that detoxify your liver.

REFERENCES

درباره ی داود طاوسی

مربی و مشاور و تئوریسین بدنسازی

همچنین ببینید

کلسیم در بدنسازی، چرا بدنسازان به کلسیم نیاز دارند ، میزان مورد نیاز بدن به کلسیم ، منابع غیر لبنی کلسیم

چرا بدنسازان  به کلسیم ( Calcium )نیاز دارند؟ کلسیم ( Calcium ) . بدنسازان نسبت …

2 دیدگاه

  1. خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید

  2. خیلی عالی بود. مرسی به خاطر مطالب مفیدی که میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

از بادی پرشیا در این پیام رسان ها حمایت کنید

 

فروشگاه مکمل و تجهیزات ورزشی در پیام رسان بله

تلگرام                                              سروش

 

 

  ایتا     کانال بادی پرشیا در پیام رسان ایتا                                              آی گپ 

دانلود نرم افزار اندروید بادی پرشیا

دسترسی آسان به هزارن مقاله،مجله بدنسازی،موزیک و اخبار روز بدنسازی

دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی در مورد مکمل ها ،ویتامین ها،داروها و هورمون ها

آرشیوی از بهترین و به روز ترین کلیپ های اموزش تمرینات بدنسازی