سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / بهترین خوراکی ها در دوره استروئید

بهترین خوراکی ها در دوره استروئید

بازدیدها: 93

 بهترین غذاها در حالی که دردوره استروئید

هنگامی که کلمه “استروئیدها” بیان میشود، اکثر مردم به طور خودکار فرض می کنند  بحث در مورد استفاده غیر قانونی از استروئیدهای آنابولیک برای بهبود عملکرد است. در واقع، پزشکان استروئیدها را برای شرایط مختلف تجویز می کنند، از جمله:

بهبود توانایی بدن شما برای افزایش توده بدنی سالم.

منابع پروتئین

مصرف پروتئین  جهت  کاهش وزن را افزایش دهید. استروئیدها با افزایش سطح تستوسترون سرم در خون باعث می شوند که توده بدنی کاهش پیدا کند و باعث  سنتز بافت عضلانی جدید شود. هرچند برای ساختن بافت عضلانی جدید، بدن نیاز به مواد مغذی پروتئینی دارد.

  بافت حیوانی مانند انسان،از پروتئین تشکیل شده است. با خوردن گوشت ، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات بدن این پروتئین را مصرف می کند و آن را به اسیدهای آمینه تبدیل می کند. افزایش تستوسترون سرمی که توسط استروئید ها ارائه می شود، توانایی بدن را برای تبدیل اسید آمینه به بافت عضلانی بدن افزایش می دهد.

چربی های غذایی و کلسترول

مصرف چربی های سالم و کلسترول برای بدن لازم است. چربی و کلسترول بدن به  دلیل درک نادرست چگونگی استفاده از این مواد مغذی ،دچار بدنامی شده اند. در واقع، چربی های رژیم غذایی به عملکرد طبیعی بدن کمک می کند. کلسترول پیش از تولید تستوسترون در بدن  ضروری است. به عنوان مثال، چربی و کلسترول موجود در زرده تخم مرغ،  کاملا سالم هستندب.(ا توجه به مربی قدرت Mark Rippetoe و Lon Kilgore، Ph.D.، نویسندگان “برنامه نویسی عملی برای آموزش قدرت”)

انواع ماهی وماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا  بخورید. دکتر جان براری، Ph.D.، CSCS، متخصص تغذیه و ارتقاء و تهویه، در کتاب خود، “مزیت متابولیسم: یک برنامه ۸ هفته ای برای بازسازی مکانیسم چربی سوزی بدن در هر سنی”، اشاره می کند که چربی ها برای سلامتی و بازسازی بافت بسیار مهمتر از کربوهیدرات هستند.

دکتر Berardi توصیه می کند مصرف گوشت قرمز  بهتر از مرغ برای هیپرتروفی عضلانی و بازسازی می باشد. ادعای او این است که در حالی که بدن شما می تواند از طریق فرآیند “گلوکونوژنز” بدون استفاده از کربوهیدراتهای غذایی گلیکوژن تولید کند، شما نمی توانید مدت زیادی بدون چربی در رژیم غذایی زنده بمانید.

کربوهیدرات های پیچیده

مصرف کربوهیدرات خود را به کربوهیدرات های پیچیده و فیبری مانند سبزیجات و دانه های کامل گسترش دهید. مثل خوردن کل جو، سبوس، خیار، گل کلم و انتخاب های مشابه. اینها فیبر لازم برای کمک به فعال بودن را فراهم می کنند، در حالی که شما را خیلی زود سیر می کندو  از پرخوریجلوگیری می کند ، که می تواند باعث افزایش چربی به جای افزایش وزن بدن شود.

زمانی که در دوره استروئید  هستید از مصرف قندهای ساده تر اجتناب کنید. مصرف کربوهیدرات ساده به علت ارزش غذایی ضعیف باعث شوک انسولین می شود که باعث تولید هورمون های استروژن در بدن می شود. در این دوره رژیم کربوهیدرات پیچیده بهترین رژیم است.

منابع و منابع

  • “برنامه نویسی عملی برای آموزش قدرت؛” مارک Rippetoe و Lon Kilgore؛ ۲۰۰۹
  • “مزیت متابولیسم: یک برنامه ۸ هفته ای برای بازنگری مکانیسم چربی سوزی بدن شما”؛ جان Berardi، PhD، CSCS؛ ۲۰۰۶
  • صفحه وب دکتر جان براریدی
  • وب سایت Rippetoe
(Visited 55 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *